6/5-10

Snacka om en intensiv vecka och då är det bara torsdag idag, vill bara att de skall ta slut. Till en början
lätta på hjärtat , 2 st personer har lämnat denna jord vilket känns väldigt tråkigt, absolut! Kan inte sörja varje person jag känner för då hade jag lika gärna kunnat följa med till himmeln! Det räcker med det bagaget jag har sedan tidigare. (Detta handlar inte om att jag inte bryr mig utan väljer att försöka se de pos. i det hela och gå vidare).

I början av veckan pratade med en väldigt klok människa:D
Hon gav mig en liten present. (en ring i vitt guld och en diamant i)
Sen till fick jag ett jättegulligt kort.

"Idag är den dag du skall ta ett stort beslut, välja det du har idag
eller välja att börja vara den du egentligen ÄR! Detta är en ring som
kostat oss (gänget från förr, du fattar vilka) 1 400 kr/person.
Ringens betydelse står för allt du varit med om alla svek, bortgångar,
misstag, lögner ja du vet allt negativt du bär inom dig som du har
svårt att släppa taget om! (-Sluta förneka att du bär det inom dig, vi känner dig!-)
Dags att släppa taget att gå vidare och bli den Amanda vi lärde känna!
Därför skall du bära denna ring fram tills den dagen du kan släppa allt
och börja leva igen. Den dagen du gör detta så skall du ge bort den till
en främling (som har behov av pengar). Som sagt ringen är väldigt vacker
men varje gång du ser den så påminns du om att du måste sluta upp med
det du gör alltså, ----- hoppar över lite text som inte behövs läggas upp på nätet-----
Så nästa gång någon gång av oss ser dig så hoppas vi på en glad Amanda igen
utan ring på vänstra handen som den skall sitta på nu! Klarar du inte av detta
så får du räkna med att den sitter där ett tag för den får inte åka av!
Vi vill bara ditt bästa för att vi älskar dig,
vi vill kunna finnas där för dig så som du alltid funnits för oss,
vi vill se våran Amanda i sitt vanliga jag igen på bardisken dansandes,
fast kanske med tröjan på så att vi med kan få lite ragg för en gångs skull;)!
// The Geeks ;D"

Så sjukt mkt tårar som kom efter att jag läst har inte kommit på väldigt länge.
Min första tanke va: Glöm att jag sätter på mig den ringen!
efter 20 mins övertalning så va den på!
Vad hände!? Det va ju meningen att ja skulle komma med bra bortförklaringar.
efter vårat samtal så tänkte jag inga problem jag har den ett tag sen säljer den
cash! lägegr det på något vettigt så kommer det inte vara några problem!
Kommer hem tar av mig den får ett sms 2 timmar senare
"du har väl inte tagit av den?"

Igår stod jag på värnhemstorget med en väska som vägde bly! Varje steg jag tog så trodde jag att den skulle gå sönder, inte väskan då utan min axel. Andra handen en en matkasse som typ vägde ännu mer! Sen blick mot den jävla ringen! Gråten i halsen, tyngderna på kroppen är det såhär jag vill leva? "hej, lust att skänka en slant till en hemlös!?" Jag släpper taget om allt jag har i händerna vänder mig om och tittar på henne, jag vill inte sluta som nått jävla vrak för att jag är så envis om att allt e bra! Jag har bara mig själv att skylla.
Det hela slutar med att jag ger mig ifrån ringen, åker hem, svär över att en glas burk
gått sönder från när jag släppte allt, lagar mat (det bästa jag ätit på länge), sitter vid
datorn försöker skriva och somnar som en stock och har inte ens ätit klart! Så som
jag sov i natt har jag aldrig sovit, inga mardrömmar, inget väckande, sen att  jag känner
för att sova i en vecka för att hitta alla mina krafter igen är en annan sak men vet ni
vad jag mår faktiskt bra jag har ett leende på läpparna, jag har ett mål och jag har
betydelsefulla människor omkring mig men det finns ett gäng att tacka men även
3 st personer, en i Aus<3, en som ger mig samma råd som jag gett en
gång i tiden har gett<3, och en glädjespridare oavsett tillstånd!
Näe, nu va de någon som sa jobb så back to life:D
För vet ni vad jag har ett leende på läpparna!



Kommentarer
Postat av: Charlotte

Ett leende på läpparna gillas:)

2010-05-06 @ 10:09:59
URL: http://charlotteeira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0